Artykuł sponsorowany

Typy opakowań na leki

Typy opakowań na leki

Branża farmaceutyczna dostarcza swoje wyroby w wielu postaciach od tabletek, kapsułek i proszków, po żele, maści oraz płyny. Mimo takiej różnorodności dominującym typem opakowania jest klasyczne pudełko kartonowe, które ułatwia logistykę, a więc przechowywanie oraz transport preparatów, a także pozwala na ich sprawną i jednoznaczną identyfikację. W zależności od oferowanego środka mogą one znacznie się od siebie różnić.

Czym charakteryzują się opakowania na leki?

Opakowania wykorzystywane w branży farmaceutycznej to przede wszystkim pudełka fasonowane wykonane z kredowanego kartonu, na których naniesione są odpowiednie nadruki. W przypadku pudełek przeznaczonych do wyrobów o większej masie spotyka się także tektury kaszerowane oraz umieszczane wewnątrz wkładki, z reguły zrobione z tektury falistej o fali F albo E. Kartonowe opakowania na leki stanowią rodzaj opakowania zbiorczego dla większej ilości blistrów albo saszetek, choć przy niektórych preparatach wkłada się do nich pojedyncze listki lub torebki. Są również ochroną dla buteleczek i słoiczków, a także tubek z maściami. W takich sytuacjach są ułatwieniem dla farmaceuty oraz wszystkich odpowiedzialnych za logistykę, ponieważ usprawniają procesy wykonywane, zanim od producenta wyrób trafi do rąk pacjenta. Cechą charakterystyczną dla pudełek kartonowych używanych do pakowania leków jest to, że mają one stosunkowo niewielkie rozmiary. Warto wspomnieć także o różnicach między opakowaniami dla leków na receptę, jak również preparatów OTC. Te drugie wymagają nie tylko właściwego oznaczenia oraz umieszczenia istotnych informacji o składzie i działaniu środka, ale dodatkowo muszą zachęcać do jego zakupu, a także wyróżniać spośród środków sprzedawanych przez konkurencję.

Jakie techniki są wykorzystywane przy produkcji opakowań na leki?

Wykorzystywane technologie są uzależnione od grupy, do której skierowany jest konkretny produkt. W przypadku preparatów wydawane na receptę na ogół stosuje się najprostsze rozwiązania – na pudełkach znajdują się z reguły nadruki czarno białe, a także barwy z logotypu producenta lub kolory charakterystyczne dla konkretnego środka. Do stałych elementów należą tu również informacje podane drukiem wypukłym, a zatem w alfabecie Braille’a. Leki OTC, a więc dostępne bez recepty są często drukowane jako pełnokolorowe, stosuje się też na nich dodatkowe elementy jak metalizowanie, lakierowanie bądź foliowanie. Bogatszy jest tu także design opakowania – w grę często wchodzi specjalna zwracająca uwagę grafika. Opakowania na leki wysokiej jakości są wytwarzane przez firmę Media Gold. W jej port folio znajdują się również inne rodzaje opakowań oraz akcesoria tekturowe.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.