Materiał Partnera

Świeże warzywa i owoce polecane na drugie śniadanie

Świeże warzywa i owoce polecane na drugie śniadanie

Organizm człowieka do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje pożywienia. Najlepiej dostarczać mu energii co około 3-4 godziny. Dobrze zbilansowana dieta jest istotna, aby zachować zdrowie i dobre samopoczucie. Powinna być bogata w niezbędne składniki, takie jak białko, tłuszcze, węglowodany, a także witaminy i minerały. Bombą witaminą są warzywa i owoce, które świetnie sprawdzają się jako dodatek do drugiego śniadania. Które z nich są polecane? 

Świeże warzywa na drugie śniadanie

Świeże warzywa, które dostarcza firma Golden Fruits, to doskonały dodatek do drugiego śniadania. Docenią go zwłaszcza wielbiciele wytrawnych posiłków. Osoby preferujące kanapki powinny sięgnąć po pełnoziarnisty chleb dobrej jakości, wędlinę lub nabiał i dużą ilość świeżych warzyw. W tej roli świetnie sprawdzą się pomidory, czerwona papryka, ogórek, rzodkiewka, a także kalarepa. Doskonałym dodatkiem do dowolnego dania są również pokrojone w słupki marchewki, pomidorki koktajlowe, a także ugotowane różyczki brokułu lub kalafiora

Świeże owoce na drugie śniadanie

Osoby, które zaopatrują się w miejscu, jakim jest hurtownia warzyw i owoców, każdego dnia na drugie śniadanie mogą komponować posiłki z wykorzystaniem najwyższej jakości, świeżych i smacznych składników. Miłośnicy słodkich posiłków często wybierają owoce. Można je jeść samodzielnie lub w postaci sałatki, a także jako dodatek do jogurtu lub w formie smoothie. To doskonałe dopełnienie gofrów i naleśników. Wśród najchętniej wybieranych owoców można wymienić: jabłka, banany, śliwki, pomarańcze, mandarynki, a także sezonowe truskawki, jagody, maliny i arbuza. 

Pomysły na drugie śniadanie z warzywami i owocami

Drugie śniadanie powinno zaspokajać około 10-15% dziennego zapotrzebowania na energię i składniki odżywcze. Z tego powodu w przypadku standardowej diety 2000 kalorii, posiłek taki musi mieć około 200-300 kalorii. Najlepiej spożyć go około 3-4 godziny po pierwszym śniadaniu. Wśród propozycji dań na drugie śniadanie nie może zabraknąć:

  • jogurtów z dodatkami,

  • różnego rodzaju sałatek,

  • kaszy na słodko lub słono,

  • babeczek,

  • kanapek.

Do każdego z tych posiłków warto dołączyć jedną porcję warzyw i owoców. Zgodnie z zaleceniami WHO w ciągu dnia należy spożywać ich minimum 400 gramów, ponieważ zawierają one naturalne składniki mineralne i witaminy. Dodatkowo większość z nich ma niską zawartość tłuszczu i niewiele kalorii. Ich regularne jedzenie może mieć dobroczynny wpływ na funkcjonowanie większości najważniejszych układów w organizmie człowieka.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy