SEO lokalne a branża sportu – docieraj do nowych klientów w okolicy!

SEO lokalne a branża sportu  – docieraj do nowych klientów w okolicy!

Jeśli działasz w branży sportowej, na pewno posiadasz stronę internetową klubu sportowego czy siłowni. Dowiedz się, jak dotrzeć do nowych klientów w pobliży. W naszym artykule wyjaśniamy, czym jest lokalne SEO. Zdobądź wiedzę na temat pozycjonowania stron WWW. Sprawdź, co warto o tym wiedzieć. Odkryj korzyści z posiadania wizytówki w Google Moja Firma!

Co warto wiedzieć o lokalnym SEO a branży sportowej?

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej firmowej strony w wyszukiwarce Google? Zleć wprowadzenie lokalnego SEO! Łączy się to z daną lokalizacją, a więc:

  • miastem,

  • regionem,

  • dzielnicą.

Dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce internauci szybko znajdą stronę WWW Twojego biznesu. Ułatwi to znalezienie przez nich Twoich usług. Jak znaleźć klub sportowy czy szkołę tańca w pobliżu? Wystarczy, że wprowadzisz w wyszukiwarkę następujące hasła:

  • siłownia Kraków

  • szkoła tańca Wrocław,

  • klub sportowy Toruń.

Warto poza tym wiedzieć, że wpisanie frazy z lokalizacją nie zawsze jest wymagane. Zazwyczaj to Google pokazuje internautom usługi w pobliżu. Oznacza to, że po wpisaniu w wyszukiwarkę Google hasła przez mieszkańca Rzeszowa „sklep sportowy” – Google wskaże wyniki dla wszystkich firm działających w pobliżu.

Reklama usług lub produktów w Internecie może przybierać różne formy. Są to najczęściej:

  • strona internetowa Twojego biznesu,

  • firmowy blog z artykułami,

  • obecność w Social Mediach.

Branża sportowa a lokalna optymalizacja

Jak zbudować lokalną widoczność? Przez optymalizację strony internetowej Twojego biznesu! Warunkiem jest zawarcie takich danych jak:

  • nazwa firmy,

  • dane kontaktowe,

  • godziny pracy.

Dobrze, aby informacje te umieścić w zakładce „Kontakt”. Zawarte w stopce dane kontaktowe będą widoczne na podstronach. Jest to ważne z tego powodu, że roboty wyszukiwarki lepiej wówczas zrozumieją Twoją witrynę. Rada: Oznacz dane kontaktowe danymi strukturalnymi. Są to schema.org, a więc mikrodane. Dodaje się je do kodu HTML na stronie WWW. Ważne, aby użyć fraz z lokalizacją. Przykłady:

  • miasto – sklep sportowy we Wrocławiu,

  • dzielnica – siłownia na Pradze,

  • region – szkoła tańca w łódzkim.

Informacje na temat lokalizacji muszą się znaleźć w tagach title lub nagłówkach (H1, H2). Wskazówka: Frazy powinny występować w naturalnych formach. Zamiast „sklep sportowy Rzeszów” wpisz hasło „sklep sportowy w Rzeszowie”. Przydatne są poza tym tak zwane long taile, a więc frazy z długim ogonem. Przykład: „klub fitness dla pań w Warszawie”.

Lokalne SEO – poprawa wizerunku firmy w Internecie

Wizerunek firmowej strony WWW można poprawić. Jak? Poprzez ciekawy content, a więc treści na witrynie. Występują w formie artykułów poradnikowych, dzięki którym wypromujesz swoje produkty lub usługi. Publikacje te muszą się opierać na zasadzie „E-A-T”. Bazują one na: wiedzy, autorytecie, wiarygodności i zaufaniu. Istotne jest, aby treści obejmowały frazy kluczowe z danym regionem. Jest to dobry sposób na wsparcie działań w zakresie lokalnego SEO.

Pozycjonowanie stron WWW: pozostałe informacje

Prowadzisz klub fitness lub siłownię w różnych miastach? Jeśli tak, to pomyśl o stworzeniu tak zwanych landing pages, a więc stron docelowych. Powinny zawierać merytoryczne treści. Skierowane są do klientów danego miasta lub dzielnicy. Istotne są także dane kontaktowe. Dobrze również, aby uwzględnić:

  • opcję dodawania ocen i opinii przez internautów,

  • linkowanie między podstronami

  • zdjęcia i atrybuty ALT – tekst alternatywny pliku graficznego.

Nie można poza tym zapomnieć o optymalizacji konwersji. Polega ona na wysłaniu wiadomości e-mail lub wypełnieniu formularza.

Zalety Google Moja Firma

Ważną częścią pozycjonowania jest opcja, jaką jest darmowe narzędzie Google Moja Firma. Dzięki temu można promować lokalne firmy. Informacje w zakresie przedsiębiorstwa pojawiają się na mapach Google czy wyszukiwarce. Jest to doskonałe rozwiązanie zarówno dla małych, jak i dużych firm działających w branży sportowej.

Głównymi zaletami GMB są:

  • opcja dodawania ocen przez internautów – jako właściciel będziesz mógł na nie odpowiadać,

  • budowa zaufania wśród użytkowników Internetu,

  • dostęp do informacji o firmie.

Dzięki temu kontakt z klientami będzie wygodniejszy. Będziesz mieć poza tym dostęp do statystyk.

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>

Korzyści z lokalnego SEO – podsumowanie

Z raportu Gemius „E-commerce w Polsce”wynika, że aż 77% internautów dokonuje zamówienia na produkty czy usługi w sieci. Dlatego wdrożenie lokalnego SEO się opłaca. Dzięki temu dotrzesz ze swoim biznesem do większej liczby klientów. Wciąż się wahasz? Poznaj zalety działań z zakresu SEO:

  • poprawa pozycji strony Twojego biznesu w lokalnych wynikach wyszukiwania – zazwyczaj użytkownicy Internetu klikają w wysokie pozycje,

  • zaoszczędzenie czasu i pieniędzy – w związku z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz,

  • dotarcie do klientów korzystających z urządzeń mobilnych – zwykle internauci używają smartfonów. Korzysta z nich aż 75% internautów, jak można przeczytać w raporcie Gemius.

Wskazówka: Lepiej używać lokalnych fraz. Związane jest to z mniejszą konkurencyjnością, jak się dzieje w przypadku ogólnych słów kluczowych.

Prowadzisz sklep sportowy, klub fitness lub siłownię? Dowiedz się, jak wprowadzić lokalne SEO. Docieraj do nowych klientów w pobliżu ze swoją ofertą!

Źródło: Gemius

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy