SEO lokalne a branża sportu – docieraj do nowych klientów w okolicy!

SEO lokalne a branża sportu  – docieraj do nowych klientów w okolicy!

Jeśli działasz w branży sportowej, na pewno posiadasz stronę internetową klubu sportowego czy siłowni. Dowiedz się, jak dotrzeć do nowych klientów w pobliży. W naszym artykule wyjaśniamy, czym jest lokalne SEO. Zdobądź wiedzę na temat pozycjonowania stron WWW. Sprawdź, co warto o tym wiedzieć. Odkryj korzyści z posiadania wizytówki w Google Moja Firma!

Co warto wiedzieć o lokalnym SEO a branży sportowej?

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej firmowej strony w wyszukiwarce Google? Zleć wprowadzenie lokalnego SEO! Łączy się to z daną lokalizacją, a więc:

  • miastem,

  • regionem,

  • dzielnicą.

Dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce internauci szybko znajdą stronę WWW Twojego biznesu. Ułatwi to znalezienie przez nich Twoich usług. Jak znaleźć klub sportowy czy szkołę tańca w pobliżu? Wystarczy, że wprowadzisz w wyszukiwarkę następujące hasła:

  • siłownia Kraków

  • szkoła tańca Wrocław,

  • klub sportowy Toruń.

Warto poza tym wiedzieć, że wpisanie frazy z lokalizacją nie zawsze jest wymagane. Zazwyczaj to Google pokazuje internautom usługi w pobliżu. Oznacza to, że po wpisaniu w wyszukiwarkę Google hasła przez mieszkańca Rzeszowa „sklep sportowy” – Google wskaże wyniki dla wszystkich firm działających w pobliżu.

Reklama usług lub produktów w Internecie może przybierać różne formy. Są to najczęściej:

  • strona internetowa Twojego biznesu,

  • firmowy blog z artykułami,

  • obecność w Social Mediach.

Branża sportowa a lokalna optymalizacja

Jak zbudować lokalną widoczność? Przez optymalizację strony internetowej Twojego biznesu! Warunkiem jest zawarcie takich danych jak:

  • nazwa firmy,

  • dane kontaktowe,

  • godziny pracy.

Dobrze, aby informacje te umieścić w zakładce „Kontakt”. Zawarte w stopce dane kontaktowe będą widoczne na podstronach. Jest to ważne z tego powodu, że roboty wyszukiwarki lepiej wówczas zrozumieją Twoją witrynę. Rada: Oznacz dane kontaktowe danymi strukturalnymi. Są to schema.org, a więc mikrodane. Dodaje się je do kodu HTML na stronie WWW. Ważne, aby użyć fraz z lokalizacją. Przykłady:

  • miasto – sklep sportowy we Wrocławiu,

  • dzielnica – siłownia na Pradze,

  • region – szkoła tańca w łódzkim.

Informacje na temat lokalizacji muszą się znaleźć w tagach title lub nagłówkach (H1, H2). Wskazówka: Frazy powinny występować w naturalnych formach. Zamiast „sklep sportowy Rzeszów” wpisz hasło „sklep sportowy w Rzeszowie”. Przydatne są poza tym tak zwane long taile, a więc frazy z długim ogonem. Przykład: „klub fitness dla pań w Warszawie”.

Lokalne SEO – poprawa wizerunku firmy w Internecie

Wizerunek firmowej strony WWW można poprawić. Jak? Poprzez ciekawy content, a więc treści na witrynie. Występują w formie artykułów poradnikowych, dzięki którym wypromujesz swoje produkty lub usługi. Publikacje te muszą się opierać na zasadzie „E-A-T”. Bazują one na: wiedzy, autorytecie, wiarygodności i zaufaniu. Istotne jest, aby treści obejmowały frazy kluczowe z danym regionem. Jest to dobry sposób na wsparcie działań w zakresie lokalnego SEO.

Pozycjonowanie stron WWW: pozostałe informacje

Prowadzisz klub fitness lub siłownię w różnych miastach? Jeśli tak, to pomyśl o stworzeniu tak zwanych landing pages, a więc stron docelowych. Powinny zawierać merytoryczne treści. Skierowane są do klientów danego miasta lub dzielnicy. Istotne są także dane kontaktowe. Dobrze również, aby uwzględnić:

  • opcję dodawania ocen i opinii przez internautów,

  • linkowanie między podstronami

  • zdjęcia i atrybuty ALT – tekst alternatywny pliku graficznego.

Nie można poza tym zapomnieć o optymalizacji konwersji. Polega ona na wysłaniu wiadomości e-mail lub wypełnieniu formularza.

Zalety Google Moja Firma

Ważną częścią pozycjonowania jest opcja, jaką jest darmowe narzędzie Google Moja Firma. Dzięki temu można promować lokalne firmy. Informacje w zakresie przedsiębiorstwa pojawiają się na mapach Google czy wyszukiwarce. Jest to doskonałe rozwiązanie zarówno dla małych, jak i dużych firm działających w branży sportowej.

Głównymi zaletami GMB są:

  • opcja dodawania ocen przez internautów – jako właściciel będziesz mógł na nie odpowiadać,

  • budowa zaufania wśród użytkowników Internetu,

  • dostęp do informacji o firmie.

Dzięki temu kontakt z klientami będzie wygodniejszy. Będziesz mieć poza tym dostęp do statystyk.

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>

Korzyści z lokalnego SEO – podsumowanie

Z raportu Gemius „E-commerce w Polsce”wynika, że aż 77% internautów dokonuje zamówienia na produkty czy usługi w sieci. Dlatego wdrożenie lokalnego SEO się opłaca. Dzięki temu dotrzesz ze swoim biznesem do większej liczby klientów. Wciąż się wahasz? Poznaj zalety działań z zakresu SEO:

  • poprawa pozycji strony Twojego biznesu w lokalnych wynikach wyszukiwania – zazwyczaj użytkownicy Internetu klikają w wysokie pozycje,

  • zaoszczędzenie czasu i pieniędzy – w związku z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz,

  • dotarcie do klientów korzystających z urządzeń mobilnych – zwykle internauci używają smartfonów. Korzysta z nich aż 75% internautów, jak można przeczytać w raporcie Gemius.

Wskazówka: Lepiej używać lokalnych fraz. Związane jest to z mniejszą konkurencyjnością, jak się dzieje w przypadku ogólnych słów kluczowych.

Prowadzisz sklep sportowy, klub fitness lub siłownię? Dowiedz się, jak wprowadzić lokalne SEO. Docieraj do nowych klientów w pobliżu ze swoją ofertą!

Źródło: Gemius

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.