Poznaj wszystkie sekrety diety dr Dąbrowskiej!

Poznaj wszystkie sekrety diety dr Dąbrowskiej!

Na czym polega dieta Dąbrowskiej – co można jeść i jakie mogą być efekty jej stosowania? Jeśli zastanawiasz się nad zmianami nawyków żywieniowych lub przejściem na tymczasowy post, przeczytaj, jak się do tego zabrać oraz jakie mogą być skutki. Jednym z pomysłów może być post owocowo-warzywny Ewy Dąbrowskiej. Sprawdzamy, jakie produkty można na nim spożywać i jak przygotować dania ze smakiem.

Dieta dr Dąbrowskiej – z czym to się je?

Ostatnio coraz bardziej popularna staje się dieta Ewy Dąbrowskiej, inaczej nazywana postem owocowo-warzywnym. Specjaliści zajmujący się dietetyką i układaniem specjalnych jadłospisów, często sprzeczają się czy posty są odpowiednie dla zdrowia człowieka. Na czym one polegają?

Podczas postu, jakim jest również dieta dr Dąbrowskiej, do organizmu dostarczana jest bardzo mała ilość glukozy, która jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania serca i mózgu. W takim wypadku dochodzi do tak zwanego odżywiania wewnętrznego, czyli autofagii. Polega to na zamianie zwyrodniałych elementów komórek na wcześniej wspomnianą glukozę oraz na budowie nowych, zdrowych komórek.

Podczas stosowania diety Dąbrowskiej aktywują się również wewnątrzkomórkowe białka, które są nazywane białkami odpowiedzialnymi za długowieczność. Dzięki nim może nastąpić regeneracja tkanek, blizn, zmarszczek czy cofanie się różnego rodzaju zwyrodnień.

Efekty stosowania diety dr Ewy Dąbrowskiej

Po przejściu na post Dąbrowskiej, jednym z pierwszych zauważalnych efektów będzie z pewnością spadek wagi. Liczba dostarczanych do organizmu kalorii jest bardzo ograniczona, więc na pewno będzie to jeden ze skutków wprowadzonych zmian w odżywianiu.

Jednak dzięki diecie Ewy Dąbrowskiej w organizmie dochodzi do wielu innych zmian i procesów. Może dojść do poprawienia stanu cery oraz potocznie mówiąc – zrzucenia wody z organizmu, dzięki czemu sylwetka będzie wyglądać szczuplej, a ciało nie będzie napuchnięte.

Mówi się również, że dieta dr Dąbrowskiej wzmacnia odporność i pomaga pozbyć się toksyn z organizmu. Może pomóc również osobom cierpiącym na migreny, alergie czy dolegliwości spowodowane stanami zapalnymi, takimi jak choroba Hashimoto..

Co można jeść na diecie Dąbrowskiej?

Dieta dr Dąbrowskiej to post owocowo-warzywny, który opiera się na spożywaniu warzyw, owoców, ziaren, orzechów i roślin strączkowych. Obowiązują jednak konkretne wytyczne, odnoszące się do rodzaju spożywanych warzyw i owoców.

Na diecie dr Ewy Dąbrowskiej możesz jeść owoce oraz warzywa z następujących grup:

  • Liściaste: sałata, zioła

  • Cebulowe: cebula, por

  • Kapustne: kalafior, brokuł

  • Dyniowate: cukinia, ogórek

  • Korzeniowe: marchewka, pietruszka, rzodkiewka, buraki

  • Wszystkie warzywa psiankowate za wyjątkiem ziemniaków

  • Jabłka

  • Cytryny

  • Grejpfruty

  • Jagody.

Dieta Dąbrowskiej – przepisy

Przygotowując posiłki podczas diety dr Dąbrowskiej, pamiętaj, że powinny być one jak najmniej przetworzone. Możesz jeść jedynie surowe produkty, pieczone lub gotowane na parze. Do przyprawienia potraw nie możesz stosować soli, ale do wyboru masz wszystkie zioła.

Co jeść na diecie Dąbrowskiej? Z pomocą przyjdą wszelkiego rodzaju sałatki oraz zupy. Możesz przyrządzić na przykład sałatkę z jabłka i gotowanych buraków, sałatkę z gotowanego kalafiora czy surówkę z selera, marchwi i jabłka.

Podczas zimniejszych miesięcy dobrze będą sprawdzały się pieczone jabłka oraz rozgrzewające zupy. Możesz je przygotować z fasoli, zielonego groszku, pomidorów albo wymieszać wiele warzyw i zmiksować je na krem.

Do diety możesz włączyć również kiszonki – ogórki czy kapusta będą dobrym urozmaiceniem posiłków lub zdrową przekąską.

Do picia masz do wyboru wodę niegazowaną, naturalne herbaty ziołowe, wywary warzywne i soki. Możesz przygotować na przykład czysty sok z marchwi albo pomieszać go z sokiem z jabłek.

Podsumowując, dieta dr Dąbrowskiej może przynieść wiele pożądanych efektów. Jednak pamiętaj, że nie jest zalecana dla każdego, ponieważ ma duży wpływ na sposób odżywiania i może znacząco wpłynąć na nasze zdrowie. Dobrym pomysłem jest wcześniejsza konsultacja z lekarzem lub dietetykiem, który odpowie na pytanie czy taka dieta będzie dla Ciebie korzystna. Jeśli zdecydujesz się na przejście na dietę Dąbrowskiej, pamiętaj, aby obserwować swój organizm i w razie problemów przerwać post.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy